Zaraz jak przyjdzie płytka, ściągamy ostatnią wersję programu, służącego do komunikowania się komputera z urządzeniem, który znajduje się na stronie ARDUINO.CC . Jest on dostępny dla Windows, MAC OS, oraz Linuxa. Podłączamy płytkę kablem USB. Ja pracuję na Windowsie 7 64bit. Ściągnięty program rozpakowujemy i zamieszczamy tam gdzie chcemy, na pulpicie czy też na dysku zewnętrznym. Nie trzeba go instalować.
Wykrywa płytkę ale brak mu sterowników. Sterowniki znajdują się w pliku ściągniętym z sieci. U mnie Arduino zaintalowało się na COM3. Trzeba jeszcze wybrać z listy płytkę jeżeli nie została wykryta, no i port komunikacji... np. COM3. Wszytko opisane tutaj .
Dodatkowo możemy ściągnąć z sieci program Fritzing, który umożliwi nam zapisanie graficzne projektu, co w przyszłości pozwoli na jego łatwe odtworzenie. W tym programie przygotowałem większość grafik na tym blogu.
No i gotowe... możemy zainstalować na płytce pierwszy programik. Arduino posiada własny LED oznaczony strzałką jest on podłączony do pinu 13 i ma własny opornik. Przynajmniej tak jest w opisach urządzenia. Możemy ożywić tego LEDa i zacząć nim błyskać. W tym celu do programu komunikacyjnego trzeba wpisać poniższy skrypt:
void setup() {
pinMode(13, OUTPUT); // informujemy płytke ze pod pinem
// 13 bedzie wyjscie sygnalu
pinMode(13, OUTPUT); // informujemy płytke ze pod pinem
// 13 bedzie wyjscie sygnalu
// w tym przypadku LED
}
void loop() {
digitalWrite(13, HIGH); // wlacza LEDa
delay(1000); // czeka sekunde
digitalWrite(13, LOW); // wylacza LEDa
void loop() {
digitalWrite(13, HIGH); // wlacza LEDa
delay(1000); // czeka sekunde
digitalWrite(13, LOW); // wylacza LEDa
delay(1000); // czeka sekunde
}
Program znajduje się również w oprogramowaniu ARDURINO w przykładach.
I tu można się trochę pobawić zmieniając czas oczekiwania.
viod setup () - informujemy Arduino co gdzie may podłączone
void loop () - miejsce gdzie wpisujemy komendy, które będą powtarzane w pętli.
pinMode () - określamy funkcję pinu czy ma on wysyłać dane czy je odbierać (OUPUT / IMPUT)
// - komentaż... którego program nie widzi.
delay() - opóźnienie, w którym jest lub nie jest realizowana jakaś czynność 1 sek = 1000
digitalWrite() - odnosi się do podłączeń cyfrowych.
Do PINu 13 możemy również podłączyć zewnętrznego LEDa, bez opornika, gdyż ponoć on tam jest. Nie mniej jednak w przykładach na stronie ARDUINO.CC\BLINK opornik jest załączony.
Do każdego innego PINu podłączamy żaróweczkę LED z opornikiem 220 OHM:
I tu można się trochę pobawić zmieniając czas oczekiwania.
viod setup () - informujemy Arduino co gdzie may podłączone
void loop () - miejsce gdzie wpisujemy komendy, które będą powtarzane w pętli.
pinMode () - określamy funkcję pinu czy ma on wysyłać dane czy je odbierać (OUPUT / IMPUT)
// - komentaż... którego program nie widzi.
delay() - opóźnienie, w którym jest lub nie jest realizowana jakaś czynność 1 sek = 1000
digitalWrite() - odnosi się do podłączeń cyfrowych.
Do PINu 13 możemy również podłączyć zewnętrznego LEDa, bez opornika, gdyż ponoć on tam jest. Nie mniej jednak w przykładach na stronie ARDUINO.CC\BLINK opornik jest załączony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz